February 17, 2013

ဦးသိန္းစိန္၏သမီးႏွင့္မိတ္ေဆြျဖစ္လိုျခင္း (အမွတ္၂)




စာေရးဆရာ ဆိုး ေရးသားထုတ္ေ၀ေသာ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ မေနာေျမ (၄၀)မ်က္ႏွာ စာအုပ္ငယ္မ်က္ႏွာဖံုးျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္သင္းအုပ္ဆရာအျမင္ျဖင့္ အျခားနည္းမရပါက၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးရန္ Negotiation ေရးသားထားျပီး၊ ၀ိုင္း၀န္းဆုေတာင္းေပးရန္ျဖင့္ အဆံုးသပ္ထားပါသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္းကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရးရလွ်င္ တာပိန္လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားစက္ရံုေဆာက္လုပ္၊ တရုပ္မွ လွ်ပ္စစ္၀ယ္ယူေသာ လုပ္ငန္းမွ KIA နယ္ေျမသို႔ ျမန္မာစစ္တပ္၊ အင္အားသံုး၀င္ေရာက္ျပီး အက်ိဳးအျမတ္ခြဲေ၀ယူမႈျပသနာအေသးမႊားေလးမွ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တခုလံုးသို႔ ျမန္မာစစ္တပ္ၾကီး အင္အားျဖင့္ ဆက္လက္၀င္ေရာက္ျခင္း ကို မေၾကနပ္သျဖင့္ ကခ်င္ KIA မွ ေပ်ာက္က်ားစစ္ေၾကျငာျခင္းျဖစ္သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ကခ်င္ျပည္ေရာက္စဥ္ ဇႏၷ၀ါရီ-၂၀၁၃ အခ်ိန္က ကခ်င္ KIA ဘူးဂါးအဖြဲ႔က လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးေနေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္ျမိဳ႔ေတာ္ ျမစ္ၾကီးနား လွ်ပ္စစ္တာ၀ါတိုင္ ပ်က္စီးသျဖင့္ သူ႔ေၾကာင့္၊ ငါ့ေၾကာင့္ အျငင္းပြားက တစ္လခန္႔ လွ်ပ္စစ္မီးေမွာင္သြားျခင္းမွာ ေဖေဖၚ၀ါရီလတြင္ ျပန္ျပင္ျပီးစီးသည္။ လွ်ပ္စစ္မီးပ်က္ ဒုကၡမွာ အေသးမႊားျဖစ္ျပီး၊ ႏွစ္ဖက္ေဒါသစစ္ပြဲမွ ေသေၾကေသာ စစ္သားမ်ားစြာ၊ စစ္ေျပးဒုကၡသယ္ လူေပါင္း၁သိန္းေက်ာ္ ေရခဲတမွ်ေအးလွေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ၂ႏွစ္ၾကာ ဒုကၡ၊ ၁၇ႏွစ္ၾကာ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျမိဳ႔ရြာမ်ား မီးေလာင္၊ျပာက်၊ ပ်က္စီးရျခင္းမ်ားကို ရန္ကုန္ရွိ ျမန္မာလူငယ္မ်ား ကခ်င္ KIA ျမိဳ႔ေတာ္ လိုင္စာထိတိုင္ေအာင္ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ီတက္ လူထုဆႏၵေဖၚထုတ္ခဲ့ၾကသည္။  ေဖေဖၚ၀ါရီလတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ထိုးစစ္ရပ္ရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဆြးေႏြးမႈျပန္လည္စတင္ခဲ့ျခင္းအား ၀မ္းသာအားရ ၾကိဳဆိုရပါတယ္။ အင္အားၾကီးေသာ ျမန္မာစစ္တပ္မွ အစ္ကိုၾကီးအျဖစ္ ေလွ်ာ့ေပးမႈသည္ မွန္ကန္ေသာေျဖရွင္းခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။



တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားအေရး ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လုပ္စရာမ်ားစြာရွိပါ၏။ နံပါတ္(၁)မွာ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊ နံပါတ္(၂)မွာ ဗဟိုႏွင့္ ျပည္နယ္တိုင္းအစိုးရမ်ား အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။





ကခ်င္-တရုပ္နယ္စပ္ျမိဳ႔မ်ား


Border Trade လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၇ႏွစ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကာလ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ တရုပ္-ကခ်င္ျပည္ နယ္စပ္ျမိဳ႔မ်ား၊ ရြာၾကီးမ်ားစြာမွာ ယခုျပည္တြင္းစစ္တႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း ျမန္မာစစ္တပ္မွ အင္အားသုံး၊ မီးရိႈ႔၊ ျပာက်၊ ပ်က္စီးသြားျပီး လူမ်ားစစ္ေျပးဒုကၡသည္ျဖစ္သြားၾကသည္။ စည္ပင္သာယာခဲ့ေသာ ျမိဳ႔ရြာမ်ားမွာ က်ီးႏွင့္ဖုတ္ဖုတ္ျဖစ္ရရွာသည္။ ျမစ္ၾကီးနား ဗန္းေမာ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ျမိဳ႔ရြာၾကီးမ်ားမွာ နန္းဆမ္ယန္၊ အမ္ေတာ္ယန္၊ ဂါးရာယန္၊ ဒဘစာယန္၊ ၀နားလြန္ ..စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမ်ားပါ ပါ၀င္ပ်က္စီးသြားသည္။ 


ဆရာဆိုး စာအုပ္တြင္ " ရာခိုင္ႏႈန္း(၉၀)ေသာ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြက ခရစ္ယာန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ လူမ်ိဳးမ်ားစြာရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ကခ်င္လူမ်ိဳးမ်ားက ခရစ္ယာန္ျဖစ္ျခင္း ရာခိုင္ႏံႈးအမ်ားဆံုး၊ နံပါတ္တစ္ျဖစ္ပါတယ္။ အင္မတန္မွကို ထူးျခားပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳးမွ ကခ်င္လူမ်ိဳးေလာက္ ခရစ္ယာန္ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးမရွိပါဘူး။ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္သူကို ကုိယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ရမယ့္ ပညာတ္ေတာ္ကို လိုက္နာႏိုင္တဲ့သူေတြပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ထြန္းကားပါတယ္။ အန္မတန္မွ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ျပီး ယဥ္ေက်းတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္ပါတယ္။ သီလကို ေကာင္းစြာက်င့္ၾကံအားထုတ္လွ်က္ ျမတ္ႏိုးေစာင့္ထိန္းဖြယ္ရာ ဗုဒၶရဲ့ အဆံုးအမနဲ႔ ကမၻာေပၚမွာ တင့္တယ္လွ်က္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညီအစ္ကို စင္စစ္၊ ဧကန္ျဖစ္တဲ့ သူေတြ ဒိုင္ယာေလာ့ Dialogue မလုပ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ျပည္ပ၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္မႈကို အမ်ိဳးသားေရးအေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္" ..ဟု ေရးသားထားပါသည္။



KBC ဌာနခ်ဳပ္၊ ျမစ္ၾကီးနားမွာ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ကခ်င္ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ကခ်င္ျပည္ေရာက္ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ကခ်င္စာေပတီထြင္ေပးခဲ့ေသာ အေမရိကန္သာသနာျပဳ အိုလာဟာဆင္ရဲ့ အသံုးေဆာင္မ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံသာသနာျပဳမ်ား၊ ကခ်င္ျပည္ ခရစ္ယန္ဘာသာယူေဆာင္ေပးခဲ့သူ ကရင္သာသနာျပဳမ်ား၊ ပထမ၊ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဗိတိသွ်တပ္မေတာ္မွ ကခ်င္စစ္ဗိုလ္မ်ား၊ မဟာဗႏၶဳလနဲ႔ကခ်င္လူမ်ိဳးႏြယ္မႈသရုပ္ေဖၚပံုမ်ားစြာကို ေတြ႔ရပါသည္။  အေရွ႔ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားမွာ ၁၂ရာသီ ေရခဲဖံုးတဲ့ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္တန္း ကခ်င္ျပည္နယ္မွာရွိပါတယ္။ ခါကာဘိုရာဇီေတာင္ Mt Hkakabo-Razi 5881 meter ျမင့္ပါတယ္။ ျမန္မာ (ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္တစ္ဦး) နဲ႔ဂ်ပန္ေတာင္တက္သမား ၂ဦးပဲ အတူ ေတာင္ထိပ္ထိ တက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား အထူးသျဖင့္ လူဦးေရ သန္းေပါင္း၄၀၀ေက်ာ္ရွိတဲ့ အေရွ႔ေတာင္အာရွ ၁၀ႏိုင္ငံက တိုးရစ္မ်ားကိုပဲ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ရင္ အလြန္ေက်ာ္ၾကားမဲ့ ခရီးသြားေနရာတစ္ခုပါ။ သဘာ၀ေတာေတာင္မ်ားစြာနဲ႔ သစ္ခြ၊ပန္းမာလာ၊ ေက်းငွက္၊ တိရိစၦာန္မ်ားစြာ ရွိေနဆဲပါ။


သယံဇာတပစၥည္းမ်ား

ကခ်င္ျပည္ဟာ အၾကီးအက်ယ္ သယံဇာတမ်ား ထြက္ျခင္းမရွိေပမဲ့၊ ကမၻာေက်ာ္ ေက်ာက္စိမ္းေျမ၊ ကမၻာေက်ာ္ ကြ်န္းသစ္မ်ား ထုတ္လုပ္ရာေဒသျဖစ္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ၾကြယ္၀လွတဲ့ ေရအားလွ်ပ္စစ္ကို ျမစ္ၾကီးမ်ားပိတ္ဆို႔ တာတမံလုပ္ျပီး၊ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ေရာင္းစားတဲ့လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိပါတယ္။ အလြန္ဆိုး၀ါတဲ့ ႏိုင္ငံေသြးေၾကာ ျမစ္ဆံု၊ ဧရာ၀တီျဖစ္လက္တက္ ေမခ၊ ေမလိခ မွာ ေဒၚလာ ၈ဘီလွ်ံ ေရအားလွ်ပ္စစ္စက္ရံုေဆာက္ျပီး၊ တရုပ္ျပည္ကို ေရာင္းစားမဲ့ ျမစ္ဆံုးေရအားစီမံကိန္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အမိန္႔နဲ႔ ဖ်က္သိမ္းႏိုင္ျခင္းဟာ ကခ်င္ျပည္နယ္ သဘာ၀ကို ေအာင္ျမင္စြာ ကာကြယ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။  ေရတိုစီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္းသစ္၊ ေရႊ၊ ေက်ာက္စိမ္း ..စတဲ့အဖိုးတန္ သယံဇာတမ်ားကို တစ္ႏွစ္တခါ ျမန္မာအစိုးရက လုပ္ခြင့္ပါမစ္မ်ား ခ်ေပးလွ်က္ရွိသည္။ တရုပ္ဗဟိုျပဳ ကုမၸဏီၾကီးမ်ားဟာ ျမန္မာအစိုးရ ပါမစ္ရတယ္ဆလွ်င္ ထိုပါမစ္ရွိလွ်င္ တရုပ္ႏိုင္ငံမွ ဘဏ္ၾကီးမ်ားက ၃၅ရာႏႈန္းအတိုးနဲ႔ ေငြေခ်းေပးပါတယ္။ တရုပ္ႏိုင္ငံသားမ်ားသာလွ်င္ တရုပ္ဘဏ္မ်ားက ေငြေခ်းေပးပါသည္။ ထိုအခါ ၾကီးမားလွေသာ အတိုးႏႈန္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့သယံဇာတမ်ားကို တရုပ္ကုမၸဏီ (သို႔မဟုတ္) တရုပ္ထိန္းခ်ဳပ္ေသာျမန္မာကုမၸဏီမ်ားက အျမန္ဆံုးနည္းျဖင့္ ထုတ္ယူ၊ေရာင္းခ်ရသည္။   


လီဒိုလမ္းမၾကီ အိႏၷိယ-ျမန္မာ-တရုပ္ကုန္သြယ္မႈ

ဒုတိယကမၻာစစ္ ၁၉၄၁ တြင္ ဂ်ပန္မ်ား ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္ျပီး၊ အိႏၷိယျပည္ဘက္ ဆက္လိုက္တိုက္ခိုက္ရာ၊ အဂၤလိပ္မ်ားက အထက္ျမန္မာျပည္ကို ဆက္လက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားျပီး၊ အိႏၵိယျပည္ရွိ အဂၤလိပ္စစ္တပ္အတြက္ ရိကၡာပို႔ရန္ လီဒိုလမ္းမၾကီးကို ေဖါက္လုပ္ခဲ့သည္။ သမိုင္း၀င္  ၁၀၇၉မိုင္ ရွည္ေသာ တရုပ္-ျမန္မာ-အိႏၷိယ လီဒိုလမ္းမhttp://en.wikipedia.org/wiki/Ledo_Road  ကို တရုပ္၊ျမန္မာ၊အိႏၷိယအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္စစ္သား တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။ ငွက္ဖ်ား၊ေဒသၾကမ္းတမ္းမႈေၾကာင့္ အေမရိကန္စစ္သား ၁၁၀၀ ႏွင့္ ထိုထက္မကေသာ ေဒသခံမ်ားစြာ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ၾကသည္။ 
ထိုလမ္းမၾကီးသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အျပီး ျမန္မာျပည္ စစ္အစိုးရလက္ထက္ အသံုးမျပဳၾကေတာ့ပါ။ ယခုအခါ ကမၻာစီးပြားေရး ဧရာမႏိုင္ငံၾကီးႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ တရုပ္ႏွင့္အိႏၷိယ  ၂ႏိုင္ငံ ကုန္ကူးသန္းႏိုင္ရန္ လီဒိုလမ္းမၾကီးကို ျပန္လည္အသံုးျပဳဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာပါသည္။ ထိုလမ္းမၾကီးကိုသာ ႏိုင္ငံတကာအကူညီျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပန္လည္ေဖါက္လုပ္ျပီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ျဖတ္သန္းသြားခ အေကာက္ခြန္ ေဒၚလာဘီလွ်ံမ်ားစြာ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ 

ယခုေခတ္ တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံအစိုးရမ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္စရာမလို၊  ပုဂၢလိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အေကာက္ ေကက္စားရန္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအတြက္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ စစ္ပစၥည္း၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ပို႔ေဆာင္ေရး၊မ်ားကိုသာ ၾကီးၾကပ္ေပးၾကသည္။ ထိုရလာေသာ အေကာက္ေငြမ်ားျဖင့္ ပညာေရး၊က်န္းမာေရး စသည့္ ဖြံ႔ျဖိဳးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အကုန္ခံၾကသည္။ ျမန္မာျပည္အစိုးရလည္း ထိုသို႔ Zero Factory အျဖစ္ စီမံကိန္းရွိပါသည္။ 



လက္ရွိတရုပ္-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ

သမၼတၾကီးသမီးႏွင့္မိတ္ေဆြျဖစ္ပါက လက္ရွိတရုပ္ျမန္မာ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနကို တေစ့တေစာင္း ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ သမၼတၾကီးလည္း စစ္ပြဲနယ္ေျမ၊ နယ္စပ္မ်ားသို႔ လံုျခံဳေရးေၾကာင့္ မသြားသင့္ေသာ အနက္ေရာင္နယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္သို႔ ၀င္လာေသာကုန္စည္မ်ားသည္ မူဆယ္-လာရႈိးလမ္းမၾကီးမွ ကုန္ကားၾကီးငယ္မ်ားျဖင့္ သယ္ယူၾကသည္။ နယ္စပ္တြင္ အခြန္ေကာက္သည္ဆိုေသာ္လည္း ..၀န္ထမ္းမ်ား၊ ျခစားမႈေၾကာင့္၄င္း၊ နည္းပညာအားနည္းမႈေၾကာင့္၄င္း၊ ကုန္သည္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသို႔ သတ္မွတ္ခြန္ေပးရန္ စနစ္တက်မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသးပါ။ ထိုအခါ အလြန္မ်ားျပားလွေသာ တရုပ္ျပည္ထုတ္ကုန္မ်ားႏွင့္ 
အလြန္ဆံုး ဖရဲသီး၊ သံပုရာသီး သီးႏွံမ်ားကအစ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ဒလေဟာ အတားဆီးမရွိ ၀င္လာပါေတာ့သည္။ အမ်ိဳးသားစိတ္ဆိုသည္မွာ ဆင္းရဲသား ျမန္မ်ားမ်ားအဖို႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ကာလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တရုပ္ပစၥည္းမ်ားကို မိုဘိုင္းဖုန္း၊ စာေရးကရိယာ၊ ဆိုင္ကယ္၊ ေထာ္လာခ်ီ၊ တီဗြီ၊ ဗြီဒီယို၊ ထိုင္ခံု၊ ဖန္ခြက္၊ စကၠဴ.. အဆံုး ဓါတ္ဆီ၊ဒီဇယ္ဆီ၊ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ေမာ္ေတာ္ကား (လကၤ်ာေမာင္းကား)မ်ားအထိ အခြန္မဲ့ ၀င္လာျခင္းမွာ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ျဖစ္သည္။  အက်ိဳးရလဒ္မွာ ၂၀၁၃ ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းရာထားခ်က္ အမ်ိဳးသားထုတ္ကုန္၏ ၇၂ရာႏႈန္း ရွိေသာ ျမန္မာစက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ျပိဳလဲက်ဆင္းသြားျဖင္းျဖစ္သည္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ႏိုင္ငံ FDI ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွတ္ႏွံမႈ ျဖင့္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္လည္း တစ္ႏွစ္ထက္ ပိုျပီး ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ အခြန္လြတ္ ၀င္လာေသာ တရုပ္ထုတ္ကုန္အားလံုး၊ တရုပ္အလုပ္သမားမ်ားအပါအ၀င္ အခြန္ေကာက္သည့္ စနစ္တခု ဦးသိန္းစိန္ သမီးကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္လုပ္ရန္ ေတာင္းဆိုလိုပါသည္။ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥျဖစ္ပါသည္။  တရုပ္ျပည္သို႔ ျမန္မာ့သယံဇာတမ်ား အခြန္မတန္မဆႏႈန္းျဖင့္ ထြက္ေနျခင္းကို အစိုးရမွ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ KIA ကခ်င္လက္နက္ကိုင္ နယ္ေျမမ်ားကို ျဖတ္သန္းျပီး ေက်ာက္စိမ္း၊ ကြ်န္းသစ္ စသည့္တို႔ ထြက္ေနဆဲျဖစ္ျပီ၊ နယ္စပ္မွာလည္း ျခစားေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားေၾကာင့္ အလြန္နည္းေသာ အခြန္ေငြသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ရရွိေနပါသည္။ အဆံုးတြင္ မည္သူ အျမက္ထြက္သြားပါသလဲ.. တရုပ္ကုန္သယ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာသူေဌးၾကီးမ်ား၊ ျမန္မာ့၀န္ထမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါေသည္။

အေသးစားေရႊတူးလုပ္ငန္း

ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ထြက္ေသာ ေရႊမ်ားသည္ စီးပြားျဖစ္ထုတ္ရန္ မကိုက္ေသာ္လည္း၊ တရုပ္ျပည္သားမ်ားနဲ႔ ေဒသခံစီးပြားေရးသမားမ်ား အတြက္မူ တြက္ေျခကိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုလုပ္ငန္းအတြက္ ကန္ထရိုက္မ်ား ျမန္မာအစိုးရထံမွ ရေအာင္ယူျပီး သတ္မွတ္နယ္ေျမမ်ားတြင္ ေရႊတူးေဖၚလုပ္ငန္းမ်ား၊ အၾကီးအက်ယ္လုပ္ကိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဧရာ၀တီႏွင့္ ျမစ္လက္တက္မ်ားတြင္ စုန္ဆန္၊ တူးေဖၚေသာ ေရႊတူးလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ ျမစ္ၾကီးနားျမိဳ႔တြင္ အလြန္ၾကည္လင္လွပေသာ ဧရာ၀တီျဖစ္ေရသည္ ရန္ကုန္ျမစ္ေရအတိုင္း ၁၂ရာသီ ေနာက္က်ိေနျပီျဖစ္သည္။ ျပဒါးဓါတုပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းမႈ၊ ျမစ္ေၾကာင္းပ်က္စီးမႈမ်ားစြာျဖင့္ သဘာ၀အလွမ်ား ဆံုးရံႈးရပါသည္။  ေရႊထုတ္လုပ္ခြင့္ ပါမစ္မွာ တစ္ႏွစ္ခန္႔သာ ေပးေသာေၾကာင့္၊ တစ္ႏွစ္အတြင္း ရတာအကုန္လံုးယူ ထုတ္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စက္ယႏၱယားၾကီးမ်ားကို သံုးျပီး၊ ေျမလွန္၊တူးေဖၚ အျမန္ဆံုးနည္းျဖင့္ ေရႊထုတ္လုပ္ရေတာ့သည္။



ယႏၷယားၾကီးမ်ားကို ၀ယ္ယူ၊ ငွားရမ္းအသံုးခ်မႈ

ျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ဦးသည္ ေရႊတူးေဖၚကန္ထရိုက္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရာ၊ ၂၀၁၃ အတြက္ လုပ္ကြက္သစ္တစ္ခုကို ရရွိသျဖင့္ စက္ယႏၷယားၾကီး ၂ခု အေရးေပၚလိုအပ္လာသည္။ ပါမစ္က်သည္ႏွင့္ အျမန္ဆံုးတူးေဖၚ၊ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မွ လုပ္ကြက္အတြင္း ေျမေနရာအားလံုးကို တူးေဖၚစားေသာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ တူးေဖၚစက္ ယႏၷယားၾကီး ၂ခုကို တရုပ္ျပည္သို႔ ယခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလအတြင္း ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ ၀ယ္ယူရပါသည္။ တရုပ္ျပည္တြင္ ၀ယ္ယူရသည္မွာ လြယ္ကူ၊ ျမန္ဆန္ပါသည္။ Export အျဖစ္ ျမန္မာျပည္သို႔ သယ္သြားမည္ (ေမာင္းယူသြားမည္) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခက္အခဲမရွိပဲ တရုပ္ျမန္မာ (ကခ်င္ျပည္၊ လိုင္ဇာျမိဳ႔အနီး) ဂိတ္တခုဆီသို႔ ေမာင္းႏွင္ယူေဆာင္လာခဲ့သည္။ 

နယ္စပ္ဂိတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ျမန္မာျပည္ ဌာနဆိုင္ရာ လ.၀.က အရာရွိ၊ အေကာက္ခြန္အရာရွိမ်ား ရံုးထိုင္သည့္ အေဆာက္အဦ တစ္ထပ္တိုက္ကေလးကို ေတြ႔ရသည္။ ၀င္ေရာက္ေမးျမန္းေသာအခါ တာ၀န္ရွိ ၀န္ထမ္းမေရာက္ေသးဟု သိရသည္။ ဖုန္းဆက္ေခၚေမးေသာအခါ မၾကာမီ တာ၀န္ခံ၀န္ထမ္း ကားတစ္စီး ေမာင္းျပီး ေရာက္လာသည္။ ဘယ္ဌာနက မသိေသာ ထို၀န္ထမ္းကို လုပ္ငန္းရွင္က ေမးျမန္းရသည္။ 

လုပ္ငန္းရွင္။   ကြ်န္ေတာ္ ဘူဒိုဇာတစ္ခု၊ ေျမတူးစက္တစ္ခု တရုပ္ျပည္က တင္သြင္းဖို႔ပါ။ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္...။ ဘယ္ေလာက္ကုန္မလဲ ေျပာပါဗ်ာ..။ (လုပ္နည္းမ်ားမွာ ကာလ၊ေဒသ၊အခ်ိန္ခါအရ ေျပာင္းလဲတတ္ေသာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ မည္သို႔လုပ္ေဆာင္ရမည္ကို လုပ္ငန္းရွင္ တကယ္မသိပါ)။

၀န္ထမ္း။  ခင္ဗ်ားက အေပၚလမ္းကသြားမလား၊ ေအာက္လမ္းက သြားမလား ?  ဘယ္လမ္းကသြားသြား သိန္း၃၀၀ က်မွာပဲ ...

လုပ္ငန္းရွင္က တတ္ႏိုင္သမွ် မွန္ကန္စြာလုပ္ခ်င္ေသာ စိတ္ရွိသည္။ အေျခအေနကိုလည္း မသိသျဖင့္ စိတ္ရင္းအတုိင္းေျဖလိုက္သည္။

လုပ္ငန္းရွင္။   အေပၚလမ္းကသြားမွာေပါ့ဗ်ာ  (အေပၚလမ္းဆိုသည္မွာ တရား၀င္အခြန္ေဆာင္ေသာ နည္းလမ္းျဖစ္သည္။ ကုန္တာခ်င္အတူတူဆိုပါက တရား၀င္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို အခြန္ေဆာင္လိုပါသည္။ )

၀န္ထမ္း။  ေအးဗ်ာ ..ခင္ဗ်ား..ဒီလိုဆံုးျဖတ္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အစိုရရဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ေပးတာေၾကာင့္၊ သက္ဆိုင္ရာကို ေမးၾကည့္ရဦးမယ္...ဟုေျပာဆိုကာ ဟန္းဖုန္းျဖင့္ ဖုန္းဆက္ေမးျမန္းေပးပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ၀န္ထမ္းက  အေပၚလမ္းကလုပ္ေပးမဲ့ တာ၀န္ခံအျခားတစ္ဦးရွိတယ္ဗ်။ သူက ခြင့္ယူထားတယ္။ လူစားလည္းမရွိေတာ့ ေနာက္၂ရက္ၾကာမွ အဲဒီတာ၀န္ခံလာႏိုင္မယ္ဗ်ာ... ခင္ဗ်ားေတာ့ ေစာင့္ရဦးမယ္.. ဟု အားနာသည့္အသံျဖင့္ ေျပာျပေလသည္။

စိတ္ပ်က္သြားေသာ္လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျပက္သားေသာ လုပ္ငန္းရွင္က

လုပ္ငန္းရွင္။  ကြ်န္ေတာ္လည္း အခ်ိန္မရွိဘူးဗ်...ဒါဆို  ေအာက္လမ္းကလုပ္ရင္ ဒီေန႔လုပ္ေပးႏိုင္မလား.. 

၀န္ထမ္း။ တေန႔ထဲနဲ႔ ျပီးပါတယ္ဗ်ာ။ လာ...လိုက္ခဲ့ပါ ..ေခၚသျဖင့္ စက္ယႏၷယား၂ခုကို ၀န္ထမ္း၏ ကားေနာက္သို႔ လိုက္ေမာင္းရင္း မိနစ္၂၀ခန္႔အၾကာ ေတာအုပ္တစ္ခုအတြင္း ၀င္လာေသာအခါ အလြန္မ်ားျပားလွေသာ လူမ်ားႏွင့္ အေဆာက္အဦမ်ားစြာကို ပ်ားပန္းခတ္ လႈပ္ရွားေနသည့္ ေတာတြင္း ျမိဳ႔ျပငယ္ေလးတစ္ခုဆီ သို႔ေရာက္သြားပါသည္။ ေငြ သိန္း၃၀၀ က်သင့္ေငြကို စ.သံုးလံုး၊ အေကာက္ခြန္၊ ရဲစခန္း၊ စစ္စခန္း၊ ျပည္သူ႔စစ္၊ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ စသည္တို႔ကို က်သင့္သေလာက္ ေပးသြားရသည္။ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ေပးေသာ ၀န္ထမ္းမွ ၂နာရီခန္႔ လုပ္ေဆာင္ေပးျပီး .. ျမစ္ၾကီးနားအနီး ေရႊတူးလုပ္ကြက္သစ္ဆီသို႔ ေမာင္းယူသြားႏိုင္ျပီ ဟုသိရသည္။ မိမိ စက္ယႏၷယားၾကီး ၂ခုကို ေျဖးေျဖး ေမာင္းယူသြားစဥ္ လမ္းခရီး အေႏွာက္အယွက္ လံုး၀မရွိပါ။ တစ္ခုခုျဖစ္လွ်င္ ေျဖရွင္းေပးရန္အတြက္ ေတာလမ္းစီး ပရာတို.ဂ်စ္ကားၾကီးႏွစ္စီးကလည္း ေရွ႔မွာတစ္စီး၊ ေနာက္မွာ တစ္စီး အတူလိုက္လံေမာင္းႏွင္လာသည္။ ရပ္နားရာေနရာတစ္ခုတြင္ ထို ပရာတို ဂ်စ္ကားၾကီး၂စီး မရွိေတာ့ပါ။  မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ .. လုပ္ငန္းရွင္အဖို႔ အဆင္ေျပေနပါေတာ့သည္။

လုပ္ငန္းရွင္က ေျပာျပပါသည္။ ေအးဗ်ာ.. ကြ်န္ေတာ္လည္း ျမစ္ၾကီးနားမွာေနေတာ့ တိုက္ၾကီး၊ ပရာတိုကားၾကီးေတြ၊ တပည့္ေတြနဲ႔ ဟန္က်ေနတယ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က ထင္မယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ရွိတဲ့ ေက်ာက္စိမ္း၊ ကြ်န္းသစ္၊ ေရႊတြင္း ေဒသတစ္၀ိုက္က ကခ်င္ျပည္သူလူထုကို ၾကည့္ပါ။ အလြန္သနားစရာေကာင္းတယ္။ အခုေတာ့ ေ၀စုမတဲ့လို႔ စစ္ျဖစ္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ကခ်င္လူမ်ိဳး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ဆိုေတာ့ ျပည္မမွာ လံုး၀လုပ္စားလို႔မရဘူး။ ကိုယ့္ျပည္နယ္မွာပဲ လုပ္တတ္တယ္။ ဒါေတာင္ အားလံုးကို ေၾကာက္ေနရတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ လုပ္ငန္းအတြက္ စစ္တပ္ကိုေပးရ၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔ကိုေပးရ၊ စသံုးလံုးကိုေပးရ၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားအျပင္ .KIA ကိုလည္းေပးရ၊ ဇခြန္တိန္ယိမ္းကိုလည္း ေပးရ၊ ၅ခုေလာက္ အမာခံ အဖြဲ႔စည္းေတြကို ေပးရတယ္။ တစ္ခါတရံ ဂ်ာကင္၀တ္ထားျပီး ဂ်ာကင္ေအာက္မွာ ေမာင္းျပန္ေသနပ္ေျပာင္းကို ထုတ္ျပထားတဲ့ ဘာမွန္းမသိတဲ့လူေတြေရာက္လာရင္လည္း ေပးလိုက္လို႔ မွာထားရတယ္။ 


လုပ္ငန္းရွင္ေျပာျပခ်က္အခ်ိဳ႔ (ဟုတ္မဟုတ္၊မသိရပါ)


အိမ္ျခံ ေစ်းအရမ္းၾကီးေနတာလား... ေျမကြက္သစ္၊ စက္မႈဇံုသစ္ ေဖၚေပးရင္ ေစ်းက်သြားမယ္ထင္သလား.. အဲ..တရုပ္ကုမၸဏီနဲ႔ျမန္မာကုမၸဏီမ်ားက ေငြရွိေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္တခုလံုး ေျမျခံ အကုန္လံုး လိုက္၀ယ္ထားျပီးျပီ။ အဲ.. ဌာနဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းအရာရွိမ်ားလား.. သူတို႔လည္း အာဏာရွိေတာ့ ေငြရွိတဲ့လူေတြ ေပးထားတဲ့ ေျမျခံေတြ ပိုင္ထားတယ္။ သိန္း ေသာင္းဂဏန္းေလာက္ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိ၀န္ထမ္းမ်ားက အေပ်ာ့ေပါ့။ ကုမၸဏီ သူေဌးေတြေတာ့ အဖမ္းမခံရရင္ ဆယ္သက္ စားမကုန္ေအာင္ ေျမျခံေတြ၊ ပိုင္ထားတယ္ေလ့ ... 


ေအးဗ်ာ ..ေခတ္ပ်က္ၾကီးမွာ လုပ္စားရတာ မလြယ္ဘူး....ဟူး.... ။ ႏိုင္ငံျခားသြားျပီး ဦးေတဇ၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္၊ ဦးေဇကမၻာတို႔လို ကုမၸဏီသြားေထာင္ျပီး၊ လုပ္မစားတတ္ေတာ့လည္း ျပည္တြင္းမွာပဲ ..လုပ္စားေနရဦးမွာပဲဗ်ာ.... 

.... ဟု လုပ္ငန္းရွင္က ေျပာသြားပါသည္။

ေဖေဖၚ၀ါရီ ၈ရက္ သတင္း၊ Independent Journal တြင္ ျခစား၀န္ထမ္းမ်ား အေရးယူျပီး၊ သူတို႔ ျခစားျပီး ရရွိေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို သိမ္းယူေနသည္ ..ဟု ဆက္သြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန အျဖစ္အပ်က္ကို မွီညမ္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တစ္ဦးခ်င္း ခ်စားေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားမွ အုပ္စုလိုက္ မွ်စားေသာ စနစ္သို႔ ေျပာင္းသြားျခင္းသည္ မဆိုးလွပါ။ ၀န္ထမ္းလစာေငြသည္ က်ပ္တစ္သိန္းမွ်ျဖစ္ျပီး စီးပြားေရးေကာင္းေကာ ကခ်င္ျပည္ မိသားစုတစ္ခု ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေရာင္းစားသူ ေစ်းသူမတစ္ဦးပင္ ၀င္ေငြ တစ္ေန က်ပ္တစ္ေထာင္ခန္႔ရေသာ (တစ္လ ၃သိန္း၀င္ေငြရမွ စားေလာက္ရံု)  ျမစ္ၾကီးနားျမိဳ႔ျဖစ္သည္။

ျမစ္ၾကီးနားျမိဳ႔မွ အျပန္တြင္ 


ျမန္မာသူေဌး ဦးလြင္မိုး ဦးစီးေသာ Asia Wings ေလေၾကာင္း ျပင္သစ္ေလယာဥ္အသစ္ ATL-80 လူ၆၂ဦးဆန္႔ ေလယဥ္ျဖင့္ က်ပ္တစ္သိန္းေလးေသာင္း ေလယဥ္လက္မွတ္ ျမစ္ၾကီးနား-ရန္ကုန္ (ျမိဳ႔ေလးျမိဳ႔ တက္ခ်ီ၊ ဆင္းခ်ီ စီးနင္းကာ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားစြာ ျမန္မာျမိဳ႔ၾကီးမ်ားကို ေျပးေနျပီျဖစ္သည္။ ယခင္ ဘီေအစီ BAC ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေလာက္ကပင္ အေရွ႔ေတာင္အာရွအၾကီးဆံုးျဖစ္ခဲ့ျပီး ယခု အမ္ေအအိုင္ MAI အျဖစ္ ေၾကျငာစာကို Asia Wings ေလယဥ္ေပၚမွာ မဂၢဇင္းတြင္ ဖတ္မိလိုက္သည္။ ျမန္မာျပည္ဒုတိယအၾကီးဆံုး ေလေၾကာင္း Air Bagan ေၾကာ္ျငာလည္ ဖတ္မိပါသည္။ MAI သည္ ဂ်ပန္၊ကိုးရီးယား၊ နယူးေဒလီမ်ားကို ေနာက္ႏွစ္တြင္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု သိရသည္။ ေလ့လာလိုသျဖင့္ ေလယာဥ္မစီးပဲ ရထားစီး ရန္ကုန္ျပန္မည္ကို ျမစ္ၾကီးနားမိတ္ေဆြမ်ားက အျပင္ထန္ကန္႔ကြက္သည္။ သံလမ္းေတြက မျပင္တာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ေက်ာ္ျပီ၊ ရထားေတြကလည္း အိုေဟာင္းႏြမ္းေနေတာ့ ရထားၾကီး တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္း တခါတေလ တေပေလာက္ လူကိုေျမာက္ေျမာက္သြားတဲ့ ရထားၾကီး မစီးပါနဲ႔ဗ်ာ... ဟု တားျဖစ္သျဖင့္ ေလေၾကာင္းခရီးျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ၄ၾကိမ္း Transit လုပ္ခဲ့ရပါသည္။ 


ျမစ္ၾကီးနား ျပည္နယ္ ဌာနမႈး၀န္ထမ္းမ်ား ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးမ်ားျဖင့္ အဆင္ေျပပါေစ။ သို႔မွသာ ျခစား၀န္ထမ္းဘ၀မွ ႏႈတ္ထြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သတည္း....။

၀န္ထမ္းေဟာင္းတစ္ဦး 
၁၈-ေဖ-၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment